De jungle in - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van MarjoleinSuriname - WaarBenJij.nu De jungle in - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van MarjoleinSuriname - WaarBenJij.nu

De jungle in

Blijf op de hoogte en volg

24 Juni 2013 | Suriname, Paramaribo

Halo allemaal, daar ben ik weer, terug uit de jungle! Afgelopen dagen heb ik in de jungle doorgebracht. Met een groep van 8 zijn we met een tour naar de Ralleigh vallen geweest. Dit ligt in het grootste natuurgebied van Suriname. We gingen hier heen over de onverharde rode bauxietwegen, en daarna verder per boot. Eigenlijk hebben ze hier maar weinig wegen, en de kwaliteit is dusdanig slecht dat één van onze auto's naast de weg is beland op de terugweg. Gelukkig was er verder niets ernstigs gebeurd. Bij de Ralleigh vallen hebben we in hangmatten geslapen. Dat was echt wel even wennen, en de eerste nacht was wat moeizaam, ook omdat het 's nachts echt heel koud en vochtig werd. De dag erna gingen we de Voltsberg beklimmen, een vreemd soort beetje bolle berg, met een geweldig uitzicht. Dit was een dagtocht, en ontzettend warm. Toen ik de tour boekte heb ik er nooit bij stil gestaan dat een dag wandelen in NL iets heel anders is dan een dag wandelen in de jungle, bij meer dan 30 graden, en een luchtvochtigheid die ver boven vlindertuin niveau ligt. Maar we zijn boven gekomen, met shirts die je kon uitwringen van het zweet. Gelukkig konden we daarna afkoelen in een waterval. Ze zijn hier helemaal niet bang voor piranha's. In de rivier zwemmen piranha's, maar daar wordt gewoon tussen gezwommen. Als je maar geen bloed of wonden hebt, blijven ze wel bij je vandaan. Persoonlijk vind ik het maar eng, maar ik toch gezwommen. We hebben ook piranha's gevangen, maar helaas is de kok vergeten ze klaar te maken. De laatste avond heeft een lokale band nog gespeeld en hebben wij gedanst. Gister ben ik weer terug gekomen in Paramaribo, en vandaag is een rustdagje. Wel ben ik vandaag naar Peperpot gefietst, een oude plantage, maar die was dicht helaas. Om bij peperpot te komen moet je de rivier oversteken, en dat is met een gigantische brug. De brug is een ware uitdaging om zonder versnellingen te fietsen, maar het uitzicht bovenop is wel goud waard. Niemand die nog kan zeggen dat ik niet gesport heb vandaag.
Groetjes,

  • 27 Juni 2013 - 19:30

    Anja:

    Hoi Marjolein, leuk verslag weer en wat een leuke dingen heb je al gedaan. Gek he, zo'n ander klimaat dan je gewend bent. "Ze zijn hier helemaal niet bang voor piranha's", schrijf je; volgens mij hebben die piranha's ook eerder reden om bang te zijn voor mensen... Hier is het bijna vakantie, nog 1 week te gaan, compleet met alle einde-van-het-schooljaar-drukte die daarbij hoort: nakijken, herkansingen, nog meer nakijken, diploma-uitreiking, nieuwe planners maken, opruimen en vergaderen. Veel plezier nog, de komende tijd, blijf schrijven! Groetjes, Anja

  • 29 Juni 2013 - 19:47

    Heleen:

    Heej Marjo! Wat heb je alweer een hoop gedaan; klinkt allemaal hartstikke leuk :) Behalve dan dat tussen de piranha's zwemmen, dat klinkt niet heel ontspannen ;) Je boft trouwens met die 30 graden, want hier is het alles behalve lekker zomer weer, heb zelfs mijn winterjas weer aangehad. Maar ze zeggen dat het in juli warmer wordt, dus daar hoop ik dan maar op, want ik heb woensdag mijn diploma in ontvangst genomen en ben officieel middelbare scholier-af :) Nog veel plezier met de rest van je suriname avonturen! Xxx heleen

  • 05 Juli 2013 - 13:46

    Annechien:

    marjo!! Ik heb alledrie de verslagen net gelezen, daar was ik eerder niet aan toegekomen. Maar het klinkt heel leuk! toen je over het vlindertuin niveau begon werd mij pas duidelijk hoe vochtig het daar eigenlijk is ;)
    zo vochtig en warm is wel zwaar... maar geniet er maar van! voor je het weet is het voorbij... :P

    liefs! Annechien
    ps ik heb eergister mn skif 1 examen trouwens gehaald :)

  • 05 Juli 2013 - 13:48

    Zussie Nr 1 :D:

    trouwens, was er een keti koti festival eergister?? :P oma en ik deden het cryptogram van het NRC en het woord wat eruit kwam was keti koti en dat was blijkbaar een festival in suriname die dag! :P hoe toevallig!!

  • 07 Juli 2013 - 23:37

    :

    hey zussie, Ja er was hier keti koti festival, om de afschaffing van de slavernij te vieren. Helaas was ik er niet, omdat ik in de jungle zat. Het was dit jaar zelfs extra groot, omdat de slavernij nu 150 jaar geleden is afgeschaft!

  • 10 Juli 2013 - 11:38

    Oma:

    Ontdekte net dat er nog meer berichten van jou waren, dus nog een antwoord. Toevallig hè dat Annechien en ik die beremoeilijke crypto probeerden te maken en tegen keti koti opliepen. De crypto is bijna klaar gekomen maar we gingen eten i.v.m. de roeiexamens (!!!)
    Veel liefs van oma en tot de volgende brief.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2013

(Brits) Guyana

21 Juli 2013

Paranam

11 Juli 2013

Stage

11 Juli 2013

Kasikasima

24 Juni 2013

De jungle in

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 13416

Voorgaande reizen:

14 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: