Kasikasima - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van MarjoleinSuriname - WaarBenJij.nu Kasikasima - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van MarjoleinSuriname - WaarBenJij.nu

Kasikasima

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2013 | Suriname, Paramaribo

Alweer een tijdje geleden dat ik geblogd heb... Maar ik ben weer terug uit de jungle! Ik ben helemaal naar het zuiden van Suriname geweest, naar de indianen.
De groep bestond uit 3 stellen/echtparen, die allemaal mijn ouders hadden kunnen zijn. Toen ik ze op het vliegveld zag had ik echt wel even een beetje spijt dat ik deze tour geboekt had. Gelukkig bleken het echt super leuke mensen te zijn! Eén iemand was de neurochirurg uit de vu, en daar bleek ik zelfs les van te hebben gehad. Wat is de wereld toch klein....Met z'n allen hebben we de heilige berg Kasikasima beklommen, vanwaar je met helder weer Brazilië kunt zien. Bij ons was het niet helder genoeg, maar het uitzicht was nog steeds heel mooi. Het was wel een zware klim, zeker voor de mensen die nog niet zo lekker in hun hangmat hadden geslapen. Onze hangmatjes hingen allemaal naast elkaar, met uitzicht op het water. Het kampement bestond uit een paar hutjes, of beter gezegd dakjes, want het waren 4 palen met een dak, en een op halve meter hoogte de vloer. Ons toilet was best wel eng. Je moest 's nachts door het pikkedonker (nog donkerder dan in Balloo) een stukje door het bos. En op het pad zijn we een keer een giftige slang tegen gekomen, en op het toilet een schorpioen en een vogelspin... Nou dat is echt niet heel fijn naar het toilet gaan. Bovendien was ik mijn zaklamp vergeten... Gelukkig kon ik van iemand anders een klein zaklampje lenen, zodat ik ten minste eerst het plafond kon inspecteren.
Verder heb ik leren vissen. Wie had dat ooit gedacht! Met alleen een draadje en een haakje (en aas natuurlijk) en als er dan een visje knabbelt, moet je ineens een ruk geven. En na het vissen moest ik natuurlijk toch een hapje proeven.
De indianen waren echt super goed in vissen, zoals in eigenlijk alles tijdens onze tour. We hebben ook van ze leren boogschieten, en palmbladeren vlechten. En uiteraard hebben we nog een hele leuke natuurwandeling gehad, waarop we o.a. een stukje van de kinineboom hebben geproefd.
Deze 8-daagse tour heeft me bovendien een heerlijk bruin kleurtje opgeleverd! Ik voel me al bijna een echte Surinamer. Bij terugkomst kon ik mijn huisgenoten in elk geval herkennen aan hun witte benen.
Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2013

(Brits) Guyana

21 Juli 2013

Paranam

11 Juli 2013

Stage

11 Juli 2013

Kasikasima

24 Juni 2013

De jungle in

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 13418

Voorgaande reizen:

14 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: