Stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van MarjoleinSuriname - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van MarjoleinSuriname - WaarBenJij.nu

Stage

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen, Ik heb de smaak te pakken dus ik ga nog even door. Mochten jullie mijn vorige blog nog niet gelezen hebben, eerst die lezen! Ik ben namelijk inmiddels bij het volgende hoofdstuk hier, mijn stage. Nu loop ik dus dagelijks in een zusterpakje rond, mijn uiterste best doende om het wit te houden. Mijn stage plaats is afdeling 80, een veelzijdige afdeling met zowel mannen als vrouwen, en zowel chirurgie als interne. Onze hoofdzuster is een pittige tante, ze heeft de wind er goed onder, maar is echt een schat tegenover de patienten. Iedereen hier werkt hier echt op surinaams tempo, vooral niet te snel. Het St. Vincentius ziekenhuis is echt een mooi ziekenhuis. Met allemaal open gangen, met daartussen tuinen, en bij ons op de afdeling airco, is het een geweldige stageplek. We moeten wel iedere ochtend om 5:30 opstaan, wat veel moeite kost. Gelukkig wordt je goed wakker van een koude douche. Vervolgens gaan we in ons witte pakje op de fiets. Lekker op de driebaansweg fietsen, en dan ook nog eens links, uitdagingen genoeg hier. Vooral omdat automobilisten niet erg veel rekening houden met fietsers. Met zekere regelmaat worden we dan ook met fiets en al in de kant gedrukt, maar gelukkig kun je daar ook fietsen. We mogen nog niet zo heel veel op de afdeling. 's Ochtends mogen we helpen wassen, en later mogen we helpen met de vitale functies controleren als we geluk hebben. Verder hebben we niet heel veel te doen. Dit levert ons echter wel tijd op om de patienten beter te leren kennen, en dat is ook interessant.We werken 4 of 5 dagen per week. En het weekend, en om de week een vrijdag hebben we vrij. Komend weekend gaan we naar Galibi, schildpadden kijken! We gaan met z'n 15en, allemaal jaargenoten.
Oja, ik zit nu in een appartementje, samen met Faye en Bob. We hebben een tuin, met onze eigen mango en sinaasappelboom! Dat is pas genieten!
Groetjes,

  • 15 Juli 2013 - 19:53

    Oma:

    Hallo lieve Marjolein
    Gisteren kwam ik thuis na 3 dagen Ria en toen heb ik voor 't slapen gauw even gekeken of er een verhaal van jou was. 2 zelfs. Wat zul je enorm genieten van al die nieuwe indrukken, alle andere kleuren en geuren en iets minder van alle enge beesten,vooral als je 's nachts naar het toilet moet ! Daarbij vergeleken is de NTKC superde luxe.
    Als ik het goed begrijp zit je riant in een appartementje en begint je dag vroeg en heb je genoeg vrije tijd om ook contact met de zieken te hebben. Dat zullen ze zeker waarderen.
    Als ik nog jong was, zou ik jaloers op je zijn . Heel veel plezier in je werk en ook in je vrije tijd met de schidpadden. Het zijn vast hele grote !
    Heel veel liefs van oma

  • 02 Augustus 2013 - 14:16

    Emmanuel Derdeyn:

    "ze heeft de wind er goed onder", een typisch Nederlandse uitdrukking die wij niet kennen :-)
    Stel het nog goed daar! niet te hard werken ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2013

(Brits) Guyana

21 Juli 2013

Paranam

11 Juli 2013

Stage

11 Juli 2013

Kasikasima

24 Juni 2013

De jungle in

Actief sinds 14 Juni 2013
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 13417

Voorgaande reizen:

14 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: